Så sist jag skrev något var det lov, och när jag skriver det här har jag precis kommit hem från sista dagen på skolan 2014. 
Har några saker som hänt, men annars har det varit ganska mycket vardag.
 
1. MUSIKALEN! Det var definitivt något av det bästa jag gjort i mitt liv, har mött otroligt många nya vänner, fått skådespela och sjunga på scen inför publik, och haft otroligt kul i två månader under produktionen.
Veckan innan föreställningen hade vi repetition varje dag till sju på kvällen, och på lördagen var vi på skolan i sex timmar. Sedan sista veckan var vi på skolan från fyra till åtta varje dag, och finslipade det sista. Vi fick våra kostymer, och testade alla kulisser. 
På torsdagen var vi school sponsored för att ha uppträdande för alla små barn, så vi gjorde första akten innan lunch, sedan gick vi allihopa runt med scensmink och hår och våra Hairspray T-shirts under lunchen och sedan körde vi andra akten. Tillslut hade vi premiär på torsdag kväll. Det kom ganska mycket folk, och det var sjukt bra stämning bakom scen, och vi hade otroligt kul!
På skolan på fredagen kom det fram en massa folk som jag inte kände och frågade om jag var den elaka mamman... Kändis! ;)
Och sedan hade vi föreställning på fredagen och lördagen. På lördag kväll hade vi ett cast party på en restaurang där vi dansade och fick mat, man kunde också ta ett program och be folk signera det... Så nu har jag mitt egna personliga program med en massor av "Love Ya!!" Och "I'll miss you!" Skrivet överallt. Sedan åkte vi hem till en kille där vi hade efter-efterfest, tydligen sjöng vi så högt att grannarna, som var poliser, klagade.
Här kommer några av bilderna, men om ni vill se alla ca 500 bilder så gå till Ball High Fine Arts Theater på Facebook.
 
Första föreställningen
två av mina scener 
jag och Sarah som var techie
Sista showen vi hade, lite annan frisyr
Alla i castet hade antagligen den här som bakgrundsbild efter showen 
Från "you can't stop the beat"
 
Final bows
Från "hairspray" ... sången alltså
that moment when you get out of jail but noone else does
 
 
2. Finals... Inte alls lika kul. Tvärtom så gör de alla high schoolers till deprimerade zombies i ca två veckor. Nästan ingen får gå ut för de måste stanna hemma och plugga, alla lägger upp memes på instagram och Facebook, och de enda smsen man får är typ " I'm dying." 
På onsdagen hade vi finals i två klasser, franska och cheerleading. I franska hann jag inte presentera, och i cheerleading gör jag ingenting.. Så det var ganska ok. 
På torsdagen var hela dagen finals, fyra i rad- engelska, dans, APWH och algebra. De flesta gick bra men ingen i klassen förstod world history så där är jag glad om jag får godkänt.
Till sist hade vi två finals på fredagen, och slutade halv tolv. 
 
Så nu är det lov, och jag har i princip inga planer alls, utom det att imorgon har vi family dance- en formell dans som är tradition för alla de "stora namnen" i Galveston. Så jag har fått manikyr, pedikyr, klippt mig, färgat håret, och köpt en ny klänning. 
Och just det, lov är inte riktigt amerikanskt utan massa skolprojekt, har ett stort projekt att hitta tolv artiklar och skriva en lång essay om dem, och sen en annan essay för world history
nu har jag varit här i över 100 dagar också, tiden går alldeles för fort!
 
Alma

Kommentera

Publiceras ej