Nu är det snart nyår, och det känns så otroligt konstigt att tiden gått så fort. Julen kändes inte riktigt som jul utan snö, Kalle anka, julmust och en massa olika kakor, så att det nu är nyår känns overkligt.
 
Men sist skrev jag om family dance, så börjar där.
Jag och Sarah spenderade hela dagen med att åka runt till hårsalonger, palais royal för att köpa nya smycken, och en affär för att köpa boutonnières för Corey (sarahs pojkvän och dejt) och Sam (min dejt). 
Sedan åkte vi hem, tog ca en timme för att klä på oss och fixa iordning allt, tog ungefär en miljon bilder, sedan kom killarna dit, så vi tog några fler bilder. Sedan åkte vi till San Louis convention center, där dansen var. Väl där tog vi fler bilder, bland annat det traditionella familjefoton som har tagits varje år i deras familj i flera generationer. 
Sedan hittade vi platser att sitta, och minglade runt med alla som var där. Det var inte så många där som jag kände, men ganska många som jag i alla fall visste vilka de var från skolan.
Det största som hände under kvällen var presentationen av alla 16-åringar i de inbjudna familjerna, alltså Sarah och ca 18 andra. 
Sedan dansade vi, och åt late night-breakfast. Efter det åkte vi snabbt hem och tog av oss klackskorna och min otroligt tajta klänning.
 
Sarah, Sam and me

Me and Sarah, looking almost exactly the same
Sisters at heart
corey, Sarah, Mallory (hennes kusin och min kompis), jag och Sam
Det traditionella fotot, med Corey, Mr & Mrs Moore, jag, Sam och Sarah
 
Någon dag senare hade vi julklappsutbyte hos Ethan, vilken jag inte visste om förrän två timmar innan då Sarah glömde ska något, så som tur var var jag med Shannon som sa att jag var inbjuden. 
Vi hängde hos honom ett tag, spelade tv spel (amerikansk fotboll... Jag fattar fortfarande inte reglerna!) och fick se hans mammas rum på vinden; ALLT var rosa. Väggar, golv, tak, sängkläder, möbler, mattor, och sen hade hon en vägg fylld med Victoria's secret påsar. Efter det fick vi presenter, jag fick en starbucksmugg och ett presentkort. Senare på kvällen sov jag, Kaela och Kamryn över hos Shannon. 
 
Dagen efter åkte jag med Sarah, Blake och Daniel upp till Baybrook mall och shoppade lite extra. 
Sedan en dag åkte vi till Main event och spelade på arkaderna hela kvällen, efter ett tag så tröttnade jag och Jacob och gick ut till bilen och pratade i typ två timmar innan Sarah och Corey var nöjda.
På tisdag kväll hade vi en family tradition som är Taco-night, massa familj och vänner kommer hem till oss och äter tacos.
 
Några bilder från Taco night, i nedre vänstra hörnet är vi tonåringar; jag, silvana, Sarah, Corey och Shannon 
 
 
På julafton så har de en tradition att gå på en riktigt Fancy fest. Så jag klev upp tidigt och lockade håret och tog på klackskorna. När vi kom dit blev vi bjudna på champagne, och i Texas så får vem som helst dricka om deras föräldrar köper/ger det till dem så eftersom det var okej med dem så fick vi champagne. Sedan hade de en buffé med massor av rå lax och gåslever och en massa små chokladpraliner med nötter i, så jag åt en tamale och sen var jag nöjd. Jag blev introducerad till en massor av personer, en historielärare på något college, en före-detta borgmästare, vars son går på Ball high med oss. Vi hittade honom och pratade med honom om skolan resten av tiden tills vi skulle gå hem.
Innan vi gick till bilen fick Sarah en idiotisk idé att vi skulle klättra upp i deras trädkoja- i våra 13cm höga klackar. Jag kom upp utan att ramla, men sen var jag tvungen att ta av mig dem för att komma ner igen.
På kvällen är det tradition att ha på sig en ny pyjamas och åka till hennes farmor, och hänga upp julstrumpor och läsa en saga. Sedan åkte vi hem och hängde vår andra julstrumpa.
 
 
Väl uppe i kojan
Matchande pyjamaser också
 
På juldagsmorgonen klev vi upp och fick öppna vår första julstrumpa, fick otroligt mycket småsaker. Till och med husdjuren hade sina egna julstrumpor.
Sedan kommer den konstigaste traditionen jag var med om- som tydligen är jättevanligt här. Tror det är en Texas-thing- någon gömmer en julkula som ser up som en pickle (saltgurka) i julgranen, och den som hittar den får en extra julklapp. Både jag och Sarah fick en pickle-present. Även om hon hittade den först.
 
Sedan fick vi vår andra julstrumpa hos hennes farmor, med ännu mer grejer. Efter det var det julklappar, fick otroligt mycket saker jag inte trodde att jag skulle få! 
Sedan var det mat, vi fick lamb-chops med någon slags potatis och nybakat bröd. Efter maten hade vi musical-poppers med små instrument i, någon slags visselpipa/flöjt i varje. De hade olika nummer, och en person skulle ha noterna och dirigera jullåtar, det gick ju sådär men kul var det iaf!
 
Våra julklappar till varandra...
Strand promenad på juldagen, barfota och i t shirt
 
I övrigt har jag inte gjort så mycket, gick runt i akvariumet och på festival of lights med Kamryn igår, och åkte sedan hem till henne och kollade på film och sov över där.
 
 Vi kom fram till att hajar är awesome och vi vill ha cowboyboots i hajskinn
festival of lights, fast vi hade shorts och de började regna så det blev kallt.
Kamryns lillebror är så söt, han gick in på snapchat och la upp en selfie på min mystory
 

2 kommentarer

Natalie

04 Jan 2015 14:09

Superfin och jättebra blogg! Hoppas du har det bra i staterna :)

Jag ska åka nu detta året, så håller på med alla hemska förberedelser just nu haha. Jag undrade bara om vi kunde göra ett länkbyte? :)

Svar: Absolut! Åh jag kommer ihåg känslan, men du har det absolut bästa året framför dig!
Alma Hansen

Isabelle

06 Jan 2015 06:42

Hej! Vad roligt att ni har den gömda christmas picklen i Texas också, vi hade också den här i CA. Min värdmamma sa dock att det är en tysk tradition. Vi hade förresten traditionen med pyjamasen på julafton också! :)

Kommentera

Publiceras ej