Så nu är det spring break, eller snarare nu är det söndag och spring break är över. Alla filmer får det att verka så otroligt häftigt med folk som åker till stränder och har partys hela veckan, men jag har haft det otroligt kul ändå! 
I fredags efter skolan åkte vi och hämtade upp Chesney och sedan drog till Texas city och hämtade upp Wyatt, och två av hans kompisar,  Nick och James. Vi åkte hem till Nick och hände där ett tag innan några fler killar kom dit. Vi åkte allihopa till Logans Roadhouse och åt midsag och sedan var vi tvungna att åka hem.
lördagen var första rodeodagen för mig, vi hämtade upp Jakob från Danmark och åkte till Rodeon. Vi hängde på karnevalen i några timmar, galen som jakob är provade han bungeejump, vi åt friterade oreos och friterad kakdeg, vi kollade på alla kossor, får, grisar och hästar. Sedan gick vi till konserten-Billy currington.
vi såg på själva Rodeon i någon timme, det är alltså den största Rodeon i USA, och de hade flera världsmästare i de olika grenarna, barrel racing, tie down roping etc. Sedan hade de calf scramble och mutton bustin' med barn som tävlade.
själva konserten var helt okej, kunde inte så många av sångerna men det är alltid kul med konserter. 
  
Jag, Sarah och Jakob med en annan utbytesstudent och en rep från YFU
 
söndagen gick vi på kyrkans St. patricks day bazaar vilket var hyfsat kul, vi dansade line dance till copperhead road och åt BBQ. Senare åkte vi till stranden, jag, Sarah, Sergii, Katie och Chesney. Vi tog med surfbrädor och paddlade ut  en bit eftersom vi såg några delfiner.
Sarah, jag och Sergii på bazaaren
 
Måndag var Rodeo igen, jag, Sarah, Sylvana och Kamryn gick på samma karneval och livestock show, åt samma otroligt onyttiga mat, men konserten var Dierks Bentley. Vi kollade inte så mycket på Rodeon, utan gick ner på första våningen och fick autografer och foton av alla cowboys som tävlade. Jag köpte också en T shirt där det står "I'm getting drunk on a plane" (Dierks Bentleys absolut största hit just nu).
 
Har ingen aning om vem han är, men han är tydligen an duktig cowboy
Från konserten, när Dierks bad alla tända ficklampan på mobilen
 
 Tisdag åkte vi till Memorial mall och provade klänningar, och på kvällen åkte vi till Yamato och åt sushi. Vi träffade några personer där som vi pratade med i nästan tre timmar, tydligen var en av dem Sarahs kompis bodyguard, och en annan från Polen, och det var ganska trevlogt. Onsdag åkte vi till Tanger. precis när vi kommit dit frågar David om vi vill åka ut och go muddin'. Såklart svarar vi ja, så vi åker hem, byter om och åker till Santa Fe för att träffa David och Justin, vi försöker starta en eld, och kastar lera på varandra.
 
Det syns inte riktigt men hela mina ben och armar var leriga, och större delen av mitt hår också
 
Torsdag hämtade Chesney upp mig och vi köpte mat och åkte hem till henne, sedan åkte vi till Texas city och kollade på Insurgent! Den var sjukt bra, älskar divergent serien.
efter det så åkte vi hem, men jag och Sarah åkte direkt tillbaks upp dit för att sova över hos några av våra vänner. Vi var tvungna att åka hem vid sju på morgonens för att sarah skulle på rodeo. Efter det att jag sov till två på dagen så åker jag till Chesney. Vi cyklar till Ritas och får gratis snowcones eftersom det var first day of spring, sedan hoppar vi i deras pool. På kvällen hämtar hennes pappa upp oss och vi åker till hennes kusins hus för en crawfish boil, ungefär kräftskiva fast totalt annorlunda. Efter det så sover jag över hos henne, är vaken halva natten och pratar med hennes syskon.
 
 
 
Och till slut har vi lördagen, sista dagen/natten av spring break vi faktiskt kunde göra något på. Vi åkte till Bayou vista och träffade alla våra kompisar där, och sedan hämtade vi upp Katie och åkte till stranden, vi åker därifrån nästan direkt och möts upp hos en annan kompis. Vi var ca 9 personer som åkte omkring och mest bara lyssnade på musik och sen sov vi över hos Katie.
 
vet inte riktigt om det var nödvändigt att skriva exakt allt jag gjorde, men jag har haft det otroligt kul i alla fall!
 
Alma

Kommentera

Publiceras ej