Jag hade tänkt skriva på bloggen ca en gång i veckan, men det kan bli svårt att hinna med så skriver när jag har tid.
Dagen när vi skulle till bröllopet åkte vi till HEB där de hade deras Holiday sample day. De hade alltså provsmakningsstationer över hela butiken. Jag smakade långt från allt, men några olika sorters kött, potatismos, pumpapaj, ost, frukt, korv, äppelcider, rån (sånna som man har i glass. De runda, fyllda med vaniljkräm) och chokladtårta. Vi hittade också en station där man kunde testa en hover-ball, och en där man kunde ta kort med tomten.
 


Vi åkte till bröllopet och kollade på hela ceremonin, vi satt på första raden eftersom "vi" var familj. De hade tänkt att ha ceremonin utomhus men vädret var inte lika bra som planerat, då temperaturen var runt 0 grader Celsius och det duggregnade.
Efter det gick vi till ett annat rum och typ umgicks. Jag och Sarah träffade Katie, som är vår väldigt bra vän från skolan, och vars farmor tydligen kände någon i brudens familj. Jag blev återigen introducerad till en massa släktingar som jag inte kommer ihåg. Efter det gick vi till salen där vi skulle äta (och dansa för den delen) och hittade ett bord. Efter en stund så gick vi och tog mat... Och det var väldigt gott, enligt mig i alla fall. Vi fick tortillas med någon slags kyckling eller kött-röra. Sedan fanns det räkor med grits, scallops (musslor antar jag?) och sedan hade de också vanligt kött med massa grönsaker.
Efter vi ätit så började alla dansa till, gissa- countrymusik. Sedan skar de upp tårtorna (en riktig bröllopstårta, och en tårta som såg ut som ett berg, med massa grön glasyr, så alla gick runt med munnen grön resten av kvällen)
På söndagen åkte jag och Sarah till Jumpstreet, där de hade en skumgummigrop, trampoliner, en labyrint och en mekanisk tjur. På kvällen så bakade vi Brownies, från en browniemix (lata amerikanare XD)
 
 
 

På måndagen åkte vi hem från Austin, och åkte förbi The Capitol som var ganska coolt.
På tisdagen hade vi skola som vanligt, och sedan rehearsal. Efter det så åkte vi till Gabby och Blake's visitation. För er som fortfarande inte vet så var det en bilkrasch för ett tag sedan, där de två dog. Hela skolan var där för visitation, och i princip alla grät.
 

På onsdagen var alla som ville excused från skolan, för att gå på deras begravningar. Så vi gick på dem, och efteråt skulle vi tillbaks till skolan för rehearsal, men den var inställd så vi åkte direkt till Moody istället.
Fredagen var ganska chill, sista dagen innan lovet och allt. På kvällen kom killarna ner igen, och vi skulle gå på rooftop party, men det var bara några få freshmans där så vi åkte till Whataburger istället, och sedan promenerade vi på stranden, och sedan gick vi till San Luis hotell.
På lördagen åkte vi upp till Bayou vista för att hälsa på dem, och sedan till deras kompis Daniel. Dagen efter åkte vi återigen till San Luis hotell, och den här gången badade vi i deras pool i några timmar.
Eftersom det var lov så åkte vi till Kemah Boardwalk, som är ett nöjesfält en bit bort.

Skriver nästa gång jag har tid
Alma

Kommentera

Publiceras ej