Hej igen!
Det var ett tag sedan nu, men jag har haft fullt upp.
Hela förra veckan hade vi massa prov och inlämningar inför Six Week grading- alltså de delar in skolåret i sexveckors perioder, och sätter betyg för varje period. Vad jag vet så har jag bara A:s med kanske två B:s.
I Engelska hade vi prov hela veckan, och när vi fick tillbaks det så hann jag se det i en minut innan Mr Carpenter tog tillbaks det för att använda mina open end answers som "perfect examples" (jag är ju i USA... Måste få skryta lite)
I Torsdags gjorde jag audition för skolans musikal, Hairspray, och det kändes som det gick ganska bra... När jag kom till 8th period igår och Sarah kom in var det första hon sa "såg du vilken roll du fick?!" Och då hade de satt upp rollistorna i korridoren- jag fick en lead role, Velma.
Igår hade vi första rehearsalen, och vi lärde oss lite koreografi till Goodmorning Baltimore. Idag fick vi se filmen så vi vet ungefär vad som händer, och eftersom jag har en lead så ska jag ha rehearsal från måndag till torsdag, varje vecka till 6:00pm.
I helgen så hade jag mest bara tänkt chilla, sova ut, så jag satt framför TVn en del.. Och för det första så har de visat ca 7 episodes av Breaking Bad varje söndag i några veckor nu, och igår började TWD marathon- ca 9 avsnitt om dagen fram tills premiären av säsong 5 på söndag.
Sedan ska de visa ungefär 20 bra filmer nu när det är dags för Halloween!
Åh justdet, på torsdag är det early release så vi slutar runt tolv, och sen är det fredag!
Har inte så mycket viktigt att säga, så ska avsluta inlägget nu!

Alma

2 kommentarer

Thomas Hall

08 Oct 2014 15:15

Grattis till dina framgångar!
Du är otroligt duktig.

/farfar

Helena Hall

08 Oct 2014 21:48

Va duktig du är! Alma. Tänker på dig varje dag! Kram!/Farmor

Kommentera

Publiceras ej