Nu har jag varit här i en hel vecka!
Schemat är nästan samma som jag skrev i förra inlägget, fast istället för Precalculus har jag Algebra 2 Pre-AP.

Engelskan har jag med Mr. Carpenter, och han är en otroligt bra lärare enligt mig! Han är jättesnäll och säger att det inte riktigt spelar någon roll vad jag får för resultat på Quiz och liknande, utan att bara att jag är där som en ambassadör för Sverige är en bra sak för klassen.
Sedan har jag student leadership, som är en lite annorlunda klass då vi inte riktigt jobbar, eller har ett "normalt" klassrum. Vår lärare har hand om elevshoppen i skolan, och därför kan man på hennes lektioner köpa t.ex. Godis, chips eller dricka. Igår behövde vi bara dela ut några papper till lärare runtom på skolan, och det var allt.
På tredje lektionen har jag Dans, vilket är jättekul! Vår lärare är i och för sig ganska sträng, men hon berömde mina armar redan första lektionen, sa att det syns att jag är en dansare.
4th Period är Anatomical Physics, som är ganska kul. Hittills har vi bara lärt oss olika begrepp som vi ska kunna. Och igår fick vi kolla när hon matade ormen i klassrummet med en mus. Läraren gav mig dock Make-up work för de tre veckorna jag missat, så jag har lite att göra i helgen.
Femte klassen är AP world History, som är ganska kul! Vår lärare Mr. Buhler är ganska rolig, sträng men ändå "modern" (Han lät oss tex använda mobilen till projektet vi gjorde den här veckan) och har alltid på sig någon färgglad fluga. Mitt i femte lektionen har vi också som sagt lunch, och maten är väl helt ok även om jag antagligen kommer gå upp tiotals kilo av den :p
Franskan är sen, och den är också ganska kul! Läraren är trevlig, och inte så sträng alls, och han frågar alltid om hur vi i Sverige ser på saker, och hur vi har lärt oss och gjort grejer. I förrgår fick vi skriva en text om oss själva, vilket gick ganska bra, och igår hade vi ett Quiz.
Sen har jag Matte, som nu är Algebra 2 Pre-AP. Och på allra första lektionen fick vi ett prov. Jag fattade nästan ingenting eftersom 1.det är avancerad algebra, svårare är det vi lärt oss hemma än. Och 2. Det är på engelska. Alla begrepp och allting gjorde mig så förvirrad! Men han har sagt att det är okej, och han ska hjälpa mig komma ikapp.
sist har vi Cheerleadingen, som är jättekul! De senaste lektionerna har inte läraren varit där, så då har vi fått tid att prata massor, och jag har lärt känna flera av tjejerna därifrån. Vi har fått lära oss en rutin, som är ganska cool ändå, och jag ska också lära mig att vara front-spot på några stunts bara för att kunna delta även om jag inte har någon plats i laget.

Idag var det en slags insamlingsfestival för en Community Pool som skolans student counsel har haft stor del i planeringen av. Jag gick dit med Christian, men väl där träffade jag min danslärare och några tjejer från skolan. Så jag hängde runt med Anna ett tag, innan det var dags för FLASHMOB! Jag älskar flashmobs, och även om vi planerade den här väldigt snabbt igår på lektionen så var det jättekul. Vi var tvungna att göra den två gånger så att kameran hann filma också, tror att det ska vara med på Nyheterna ikväll.
Imorgon ska jag nog hitta på något med Anna, Kinley eller Charlotte.

Lovar att jag ska börja fota mer också, nu när det mesta är i ordning, men kan visa en bild på skolans maskot Tuffy som sprang runt på insamlingen idag.

1 kommentarer

helena

13 Sep 2014 21:27

Va duktig du är! Kul att höra ifrån dig! kram Farmor

Kommentera

Publiceras ej