Hej!
Är hemma efter min första riktiga dag på skolan. Valde klasser och fick allt utom Skolan-ID't fixat.
Skolan är sjukt stor så hittade knappt över korridoren utan frågade mig fram hela tiden. Lite krångel blev det, då en kurs var inställd (fick gå till min Counselor och byte ut den mot en annan, som iofs var samma kurs men en annan lärare) och sedan var både matten och fysiken alldeles för svår! (AP physics och Pre-AP Precalculus, AP=kursen är på en mer avancerad nivå)
Så nu ser mitt schema ut såhär:
P1: Pre-AP english 2
P2: student leadership
P3: Dance 4
P4: Anat. Physics
P5: AP World History
P6: French 3 Pre-AP
P7: Precalculus
P8: Cheerleading

... Ja, cheerleading! Jag får vara med och lära mig deras rutiner, träna osv. Men inte vara med och uppträda (pga. Regler och sånt ) men ska fråga om jag kan få köpa en av deras dräkter!
Under 5th period så går jag på lunch i deras enorma kafeteria! Borden har deras maskot målad på dem, och allt är i lila och guld! (Skolans färger, maskoten är en gyllene tornado, go Tors!)
Har inte haft mer än tre av dessa klasser på riktigt så kan inte riktigt säga hur det är, men får se i slutet av veckan. Tror även att det ska vara ett Pep Rally på fredag!
Ikväll ska jag ut och köpa ryggsäck och skor, och imorgon ska jag dit 7:30 för att skaffa Student ID:et (kan visa det sen också, då det är lila och guld med maskoten och lite sånt)

Kan också säga att igår åkte vi till Rainforest Café och kollade på det, stället är byggt som en vulkan som de sprutade eld ur då och då. Vi gick också ner på stranden i någon minut :)

/Alma

1 kommentarer

Evelina Lundström

10 Sep 2014 21:13

Åh Alma!!! Du verkar ju ha det bra i staterna må jag minst sagt säga! Och tänk CHEERLIDING!!!😍😍😍😍 Något avundsjuk jag blev;)
Kan du inte skriva ett inlägg om familjen? Och visa bilder från omgivningen och skolan och liknande. Vore så kul att se😃
Ha det toppen toppen, saknar dig!!!💕

Kommentera

Publiceras ej